: صوت
دائمی نبودن دنیا
در حال بارگذاری...

درس اخلاق صوتی آیت الله ممدوحی درزمینه دائمی نبودن دنیا

  • دائمی نبودن دنیا، حکمت191، حضرت فرمود: انسان در این دنیا غرض یک سلسله بلایا قرار می‌گیرد از جمله مرگ….. و از این دنیا هیچ روزی نصیبش نمی‌شود مگر اینکه یک روز را از این دنیا از دست بدهد.

در این حکمت، حضرت به طبیعت این دنیا اشاره دارند و اینکه در این خانه‌ای که دارید زندگی می‌کنید چگونه خانه‌ایست. زیرا انسان این خانه را نمی‌شناسد و آنچنان در این دنیا پی‌ریزی می‌کند که گویا قرار است در این دنیا جاودانه زندگی کند.

  • می‌فرمایند: این خانه دنیا، طور خاصی ساخته شده است که اگر انسان آنرا شناخت خیلی صدمه نمی‌خورد؛ اول اینکه انسان در این دنیا دائم مورد غرض یک سلسله گرفتاریها از جمله مرگ می‌باشد.
  • جالب این است که انسان در روز با مرگ و پیشامدهای ناگوار اطرافیان خود مواجه هست ولی چنان از این دنیا خاطر جمع است که از شنیدن خبر فوت دیگران تعجب می‌کند.
  • کسانی که طبیعت این عالم را می‌شناسند و تعدیل شد حرکت می‌کنند و الهی زندگی می‌کنند از مزایای این عالم بهتر استفاده می‌کنند
    برخلاف کسانی که در زندگیشان با احتیاط و تعادل حرکت نمی‌کنند.

اگر انسان درک کرد که اگر بخواهد فردا را درک کند باید امروزش را از دست بدهد (عمر ثابت نیست) و رفتارمان با دنیا رفتار ثبات نباشد، دیگر از چیزی در این دنیا ناراحت نمی‌شود و فقر و غنا برایش فرقی نمی‌کند.

مشاهده درس اخلاق حفظ کرامت و شخصیت خود از آیت الله ممدوحی
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه علیمه
مشاهده درس اخلاق علل ارزشمندی اخلاقی ماه شعبان

تعجب امیرالمومنین از رها کردن خانه دائمی

دنیا پایان پذیر است

به دائمی نبودن دنیا امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...