هرچه خیر است از خداست

دریافت صوت

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • از لحاظ توحید همه چیز را باید خدا بخواهد حتی اینکه من موفق به سعی بشوم و سستی نکنم و امروز و فردا نکنم. هرچه خیر است از خداست.
  • طبعاً از لحاظ دعا باید همه چیز را از خدا خواست و اینکه حالا که همه چیز حتی سعی من هم از اوست پس من دیگر بنشینم؟ نه باید در جهت دعای خودم حرکت کنم.
  • به شما توصیه می کنم در جمع و فهم این دو حقیقت، یکی اینکه سعی کنید در راه عبودیت و دیگری با تضرع از خدا بخواهید این سعی را، اشتباه نکنید و مواظبت کنید.
  • فهم این دو به این معنا که انسان، جمع کند بین اینکه همه چیز را باید از خدا بخواهد و در کنارش سعی هم باید بکند. جمع بین این دو کار هر کسی نیست.
  • در دعای روز جمعه می فرماید: شاهد می گیرم خود تو را و ملائکه و عمله ی عرش را، انبیاء و مرسلین را، در و دیوار و موجودات و مخلوقات را که من موحّدم و اعتقاد به توحید و رسالت نبی اکرم(ص) دارم. خب این از چه چیزی حکایت می کند حکایت از آن هنگامه های خطر که در پیش است دارد. آنچه در موقع مرگ پیش می آید.
  • شیاطین برای ایجاد تشکیک به سراغ همه می آیند در آن موقع مرگ. انسان را از آن عقایدی که داشته منصرف می کند. مرحله ی احتضار مرحله ی بسیار سخت و عجیبی است. زمانی که روح می خواهد از بدن خارج شود و جان به حلقوم می رسد یعنی آن مرحله ای که دیگر درش برگشتی نیست. که پرده ها کنار می رود و از آن طرف شیاطین با جنودش به سراغ انسانها می آید.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به هرچه خیر است از خداست امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...