: فیلم کامل
معنی زهد: محبت کردن فقط برای خدا
در حال بارگذاری...

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • در روایت است که راوی از پیامبر سؤال می‌کند تفسیر زهد چیست؟ حضرت می‌فرماید: زاهد کسی است که دوست دارد آنکه را که خدا را دوست دارد و دشمن دارد آنکه با خدا دشمن است.
  • در جامعه معمولاً محبتها به خاطر محبتی است که طرف مقابل دارد. اینطور نیست که شما کسی را به خاطر خدا محبت کنید (محبت به صورت معامله است).

ولی محبتی که برای خدا باشد ارزشمند است حتی اگر به شما بد کرد و بد گفت ولی شما به خاطر خدا به او محبت می‌کنید. اگر به این مقام رسیدید که فقط برای خدا محبت کنید زاهد هستید.

  • کسی که با خدا دشمن است و اهل هیچ عبادتی نیست یا ظالم است و من با او خوب نیستم هرچند که او با من خوب باشد، در اینجا من زهد دارم.
  • مرتبه بالاتری که زاهد می‌تواند داشته باشد این است که ملاک محبت یا دشمنی‌اش، خداست نه خودش. یک موقع معیار خودمان هستیم اینکه هرکس به من محبت کرد من نیز به او محبت کنم که یک کار عقلایی است و شرعاً هم درست است…. اما این را به پای خدا نمی‌توان گذاشت بلکه از محبت نسبت به خودم نشأت گرفته است چون خودم را دوست دارم به آنها که به من محبت می‌کنند محبت می‌کنم. اما اگر برای خدا بود حتی اگر به شما بدی هم کرد باز شما به او محبت می‌کنید.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
مشاهده موارد بیشتر از ویدئوهای دروس اخلاق
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه

به معنی زهد: محبت کردن فقط برای خدا امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...