مرگ در حال تسلیم و اسلام

دریافت صوت

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • آیات 130 تا 132 سوره ی بقره می فرماید: چه کسی است از ملت ابراهیم که از راه و روش ابراهیم روی گردان باشد مگر کسی که فکر و عقلش خوب کار نکند. ما ابراهیم را در دنیا برای خودمان برگزیدیم و در آخرت از صالحین است. (چگونه برگزیدیم؟) آن زمان که پروردگارت به ابراهیم گفت اسلام بیاور و تسلیم پروردگارت باش او نیز اسلام آورد.
  • این اسلام و تسلیم را ابراهیم به فرزندانش توصیه کرد و همچنین یعقوب هم به فرزندانش توصیه کرد که ای فرزندان خدا برای شما دین را برگزیده است مراقبت کنید که نمیرید مگر در حالی که شما در حال تسلیم و اسلام هستید.
  • در مورد جمله ی “نمیرید مگر در حالی که تسلیم هستید” شما اگر در حد خودتان در سیاق آیات دقت کنید نکته ی بسیار جالبی دستتان می آید. این یکی از هشدارهای قرآن است که از آن غفلت داریم.
  • اینکه در چه موقفی مرگ به سراغ انسان بیاید خود یک مسآله ای است پر رمز و راز. اینکه آن موقع که مرگ به سراغش می آید چه حال و احوالی دارد بسیار مهم است آن روشی که در این شخص تثبیت شده چه روشی است. فکر و عقیده و نیاتش چیست. خلاصه اینکه بافت روحی و احوالات روحی شخص به چه سمت و سویی است؟
  • در روایت هست که حضرت عیسی به حواریونش فرمود: یک چیز حق را می خواهم به شما بگویم. مردم اساس بنا را به پایه اش می دانند ولی من نمی خواهم اینگونه بگویم من می گویم به اخلاقیات است. منظور این بود که عاقبت انسان که در آن موقف از دنیا می رود چه موقف و حالی است.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به مرگ در حال تسلیم و اسلام امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...