: صوت
علت امتحانات و مشکلات دنیا
در حال بارگذاری...

علت امتحانات و مشکلات دنیا

درس اخلاق صوتی آیت الله ممدوحی درزمینه علت امتحانات و مشکلات دنیا

  • علت امتحانات و مشکلات دنیا، حکمت 93، حضرت در این حکمت، اعلان شناخت می‎کنند نسبت به این دنیایی که در آن هستیم که اشاره کرده ‎اند که بشر در این دنیا عمری را می‎گذراند و علی‎الدوام در معرض امتحان است چه پیر باشد چه جوان چه غنی باشد چه فقیر. مدام او را می‎سنجند که چه کاره است. زیرا انسان در غفلت فوق‎العاده‎ای به سر می‌برد در حالی که دائم در نوسان است.
  • اینکه شارع مقدس، دینی فرستاده که در آن حتی به جزئیات دستور داده شده است سرّش همین است که ما در تمام مراحل زندگیمان مورد امتحان قرار می‎گیریم و اگر واجد آنچه که باید باشیم نشویم رفوزه‎ایم. لذا فتن، از فرق سر تا کف پای انسان را می‎گیرد.
  • اصولاً زندگی و شغل انسانها برایشان عادی شد است و نمی‎دانیم که در هر لحظه باید چطور برخورد کنیم. برخورد بد و حتی خوب ما در برنامه روزانه زندگیمان همگی محل امتحان ماست.

مثلاً با انجام یک کار خوب، انسان دچار عجب می‎شود که بدترین حال نزد خدا همین برتربینی خود نسبت به دیگران است.

  • از جمله چیزهایی که مورد فتنه قرار می‎گیرد و قرآن به آن گوشزد میکند، اموال و اولاد انسان است. انسان نسبت به این دو مورد غفلت محض دارد و توجه ندارد که در برابر خدا باید پاسخگو باشد.
  • نقطه ضعف انسانها متفاوت است بعضی در پول بعضی در زن و بچه بعضی در قدرت بعضی در شهوت و….که این نقاط کوری هستند که شیطان از آنجا نفوذ می‎کند.

حضرت زهرا(س) رکن زندگی پیغمبر اکرم بود. مثلاً در مسئله مباهله، حضرت زهرا با ایشان بود یا در آیه تطهیر که ایشان حضور داشت. حضرت زهرا سیدة‎النساء‎العالمین است در تمام دورانها. پیامبر می‎فرماید ما اهل بیت که یکی از آنها حضرت صدیقه کبری است، معلم ملائکه هستیم.

مشاهده درس اخلاق حکمت آزمایشهای خداوند از آیت الله ممدوحی
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه علیمه
مشاهده درس اخلاق استغفار و ارزشهای آن (بخش دوم) از آیت الله ممدوحی

به علت امتحانات و مشکلات دنیا امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...