: صوت
ضرورت یاد مرگ
در حال بارگذاری...

ضرورت یاد مرگ

درس اخلاق صوتی آیت الله ممدوحی درزمینه ضرورت یاد مرگ

  • ضرورت یاد مرگ، حکمت 132: حضرت فرمود: ملائکه‎ای بین زمین و آسمان ندا می‌دهند بزایید برای مردن و جمع کنید برای برباد شدن و بسازید برای خراب شدن.
  • ملائکه دارای مراتب مختلفی هستند یکدسته قوای این عالمند (مأمور حضرت حق در طبیعت این عالم هستند) لذا می‎بینید مثلاً یک برگ یا گل جماد است ولی زنده است و رشد نباتی دارد چه کسی این حیات را به این گل داده است؟ ملائکه‌ای که مشغولند و مأمورند از طرف حق به انجام این وظیفه.
  • این کلام حضرت که می‌فرمایند ملائکه ندا می‎دهند نه به این معنی که فریاد می‌زنند بلکه به این معنا که دست‌اندرکاران ساخت این عالم، به طور تکوینی این ندا را به ما می‌فهمانند.
  • کلام حضرت ناظر بر این خبر است که بشر در این دنیا دوام ندارد. اینکه انسان پیر می‌شود و قدرتش را از دست می‌دهد این ندای ملک است که می‌گوید برای مرگ محیا شو؛
    این حرف زدن، حرف زدن تکوینی است (با عمل است).

این عالم مانند نهری است که از یک مبدأیی می‌آید و به یک مبدأ دیگری ختم می‌شود. حال اگر در این مسیر کسی اگر خانه‌ای ساخت و آباد کرد انگار در مسیر یک سیل در حال زندگیست. این خانه و متعلقات این دنیا به اندازه‌ای ارزش دارد که بتوان از آنها ابزاری برای بالا برد خود و رسید به کمالات باشد.

مشاهده درس اخلاق اهمیت پرهیزکاری و ورع از آیت الله ممدوحی
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه علیمه
مشاهده درس اخلاق ویژگی شاکر واقعی که به خدا ایمان دارد از آیت الله ممدوحی

به ضرورت یاد مرگ امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...