: صوت
صلوات بهترین دعا
در حال بارگذاری...

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنْكُمْ سُوءاً بِجَهالَةٍ ثُمَّ تابَ مِنْ بعْدِهِ وَ أَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَحيم‏

گفت یا رسول الله من در کعبه معظمه بودم . وقتی خارج شدم دعایی در نظرم نیامد صلوات فرستادم. فرمودند: بهترین رویّه را اتخاذ کردی.

در مجاوبه دو ملک است که ای کاش خدا مردم را خلق نمی­کرد. حالا که خلق کرده می­فهمیدند برای چه خلق شده اند. حالا که نمی­دانند کاش عمل می­کردند به دانسته هایشان. حال که عمل نمی­کنند از آن بدی­هایی که کرده­‌اند توبه می­کردند.

عرض کرد یابن رسول الله چرا پروردگار را می­خوانیم و مستجاب نمی­شود؟ فرمود : لانکم تدعون من لا تعرفونه. کسی را میخوانید که نمی­شناسید. آخر خدا یک سجل احوالی دارد. آی جوانها! اگر آن را بدانید می­خواهید قالب تهی کنید. یعنی خود را فدای پروردگار و مقررات شرع کنید.

در کتاب کافی است فرمود: وقتی توبه کردید سه خطاب از جانب پروردگار می­آید. یکی نسبت به آن دو ملک که ضبط کرده­اند اعمال شما را و انساء می­فرماید و از خاطر ملک می­برد. یکی خطاب به بِقَاعِ ارض است. آنجایی که من گناه کردم. اکتمی یعنی گناه بنده مرا بپوشان. يُنْسِي مَلَكَيْهِ مَا كَتَبَا عَلَيْهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَ يُوحِي إِلَى جَوَارِحِهِ اكْتُمِي عَلَيْهِ ذُنُوبَهُ وَ يُوحِي إِلَى بِقَاعِ الْأَرْضِ اكْتُمِي مَا كَانَ يَعْمَلُ عَلَيْكِ مِنَ الذُّنُوب.

همچنین به مثالی که در عرش است هنگام گناه، پرده­ای می­پوشاند تا ملائکه نبینند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
مشاهده موارد بیشتر از ویدئوهای دروس اخلاق
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه

به صلوات بهترین دعا امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...