: صوت
صفات مومن همراهی فرشتگان
در حال بارگذاری...

صفات مومن همراهی فرشتگان

درس اخلاق صوتی آیت الله ممدوحی درزمینه صفات مومن همراهی فرشتگان

  • صفات مومن همراهی فرشتگان، حکمت333: امیرالمومنین فرمود: مومن به هرمقدار که ایمانش بر او غالب باشد ملکی از ملائکةالله با او متحد می‌باشد.

نص صریح قرآن هم دلیل بر این است چرا که فرمود: هر کس در هر جایی کاری که باید انجام می‌داد انجام دهد، ملائکه بر او نازل می‌شود. مثلاً غیبتی بر زبان خواست بکند نکرد یا مالی را دید شبه‌ناک است دست نزد یا … . این موضوع آنقدر تکرار می‌شود که کم‌کم خود او یک مَلک می‌شود.

نکته مقابل این موضوع هم همینجور است؛ یعنی کسی عمل شر و خلافی را انجام نمی‌دهد مگر اینکه شیطانی با او متحد است و تا جایی پیش می‌رود که خود شخص کم‌کم یک شیطان مجسم می‌شود.

  • در روایت هست که انسان که خلق می‌شود در قلب او یک نقطه سفیدی است که هر عمل نادرستی که انجام می‌دهد در کنارش لکه سیاهی می‌افتد و این سیاهی تا جایی پیش می‌رود که در قرآن می‌فرماید: خدا بر دل و قلب او مهر می‌زند. (شیطان بر او مسلط می‌شود) و در جای دیگر می‌فرماید: هر که از یاد خدا غافل شود شیطانی در کنار او خواهد بود. (کم‌کم از شیطان رنگ می‌گیرد)
  • انسان وقتی مومن شد آثار زیادی برایش به دنبال دارد؛ شادیش در ظاهرش است و غمش در باطن (شرح صدر) و انسان خودداری است.

مومن به هر مقدار که رشد کند دو چیز به همراهش می‌آید؛ یکی از خدا بسیار سپاسگزار می‌شود و دوم اینکه شرمنده‌تر می‌شود که من که هستم که خدا تا این حد به من لطف دارد.

مشاهده درس اخلاق شناخت خیر و نیکی واقعی از آیت الله ممدوحی
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه علیمه
مشاهده درس اخلاق معیار های پرهیز کاری از آیت الله ممدوحی

به صفات مومن همراهی فرشتگان امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...