: صوت
معیار های پرهیز کاری
در حال بارگذاری...

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

• حکمت210: می فرماید: جانب خدا را نگه دارید( بین خود و خدا حریم نگه دار) مانند کسی که دامن به کمر زده و از همه چیز گذشته است( تعلقات را کنار بگذار) و طوری حرکت کن که بتوانی سریع حرکت کنی و آماده. مبادرت دارد در این کار با ترس و هراس. و فکرش در حمله ی طرف مقابلش یعنی قیامت است و عاقبت آنجایی که بالاخره مسیر ما به آنجاست.

خطر شدید در کلام امیرالمومنین

حضرت در اینجا به خوبی بیان داشته اند که خطر شدید است و راه دقیق است و عاقبت هم حتمی است و از اینجا مشخص می شود که دنیا دالانی است برای عبور.
• هرکس در این معبر خانه ساخت خطا کرده است و به این معبر دلش خوش بود بیچاره است.
• تمام جهان بینی ها در مقابل جهان بینی امیرالمومنین ناچیز و غلط است. حضرت، خط مستقیم را به خوبی در جهان بینی خود ارائه می دهد و بشر را به سرمنزل مقصود می رساند.
• امیرالمومنین دنیا را معبر می داند. انسان زرنگ از تمام امکانات این عالم استفاده می کند ولی خودش را فدای این عالم نمی کند.
• به قول علامه طباطبایی کلمات نهج البلاغه یک معجزه است از سوی یک معصوم، آن هم شخصی مثل امیرالمومنین که اگر تمام فیلسوفان جهان جمع شوند جمله ای همانند آن نمی توانند بیاورند.
حضرت در بیان حکمت210 تماماً از حرکت صحبت دارند آن هم حرکتی با بصیرت، با احتیاط، با فکر و دقت. یعنی دو حرکت تقوا همراه با علم را از انسان می خواهد.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
مشاهده موارد بیشتر از ویدئوهای دروس اخلاق
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه

به معیار های پرهیز کاری امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...