: فیلم کامل
صبر در خواسته های ناحق
در حال بارگذاری...

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • در حدیثی که جبرائیل مأمور می‌شود که مکارم اخلاق را بر پیامبر نازل کند، حضرت در مورد صبر از جبرائیل سؤال می‌کنند که معنای صبر در مقابل خداوند چیست؟ جبرائیل جواب می‌دهد که در دشواری‎ها، سختیها، نیازمندیها و تنگدستی‌ها باید که آسوده خاطر باشید و از خدا گلایه نکنید. همانطور که در غنا و بی‌نیازی شکر خدا می‌کنید در تنگدستی‌ها هم شاکر باشید.
  • اگر چیزی می‎خواهید فقط از ذات حق بخواهید و در این مسیر صبور باشید و مشکلات را تحمل کنید.
  • آقا سید ابوالحسن اصفهانی مرجع بزرگ شیعه، روزی در مسجد نماز می‌خواند و پسرش نیز پشت سر ایشان اقتدا کرده بود. شخصی با خنجر به پسر ایشان در نماز حمله کرد و او را کشت. این مرجع بزرگ نمازش را تا آخر به اتمام می‌رساند و از خون پسرش هم می‌گذرد و قاتل را می‌بخشد. از او سؤال می‌کنند که چرا چنین کردید؟ می‌فرمایند: هر دو طلبه بودند و پسر من بودند اگر یکی از فرزندان مرتکب خطایی شد و برادرش را کشت، بر پدر است که او را ببخشد! (نشان از صبر بالا دارد)

مطلبی که همه باید به آن توجه داشته باشیم احترام به مرجعیت است. مراجع تقلید زحمات و مشکلات فراوان در این مسیر تحمل کرده‌اند و سالهای زیادی زندگیهای سخت را گذرانده‎اند تا به این مقامات عالی رسیده‌اند و مورد قبول مردم واقع شده‌اند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
مشاهده موارد بیشتر از ویدئوهای دروس اخلاق
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه

به صبر در خواسته های ناحق امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...