آثار و فواید نماز اول وقت با توجه

دریافت صوت

و قال الصادق (ع): إِنَّ مَلَكَ‏ الْمَوْتِ‏ يَدْفَعُ‏ الشَّيْطَانَ عَنِ الْمُحَافِظِین [الْمُحَافِظِ] عَلَى الصَّلَاةِ

ملک الموت در آن لحظه آخر که خیلی ها … – نبی اکرم فرمود به قدری که شیر گاو را می‌دوشند، 2-3 دقیقه، این میت حال غیر عادی پیدا می‌کند، سکره موت است. در همان وقت، یا جنت است یا جهنّم – شیطان کارهای خودش را می‌کند، مرتب نمایش می دهد و مرتب دنیا و شئون دنیا را… . اما ملک الموت نسبت به اشخاصی که نمازشان را اول وقت خوانده‌اند، شیطان را دفع می‌کند. از پس او فقط ملک الموت بر می‌آید. وَ يُلَقِّنُهُ شَهَادَةَ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ. آری دیگر لازم نیست برای تو ملقّن بیاورند، ملقّنِ شما اوست. این از احادیث قشنگ است.

 

دریافت صوت

شیطان دائما مترصد است چه سرِ نماز چه در امور دیگر

مخصوصا اگر کسانی که نمازشان اول وقت خوانده شود کمتر نزدیک می شود به آنها. و [به سبب] آن آگاهی‌ای که دارد می‌فهمد که این شخص در حال مراقبه است یا نه.

إِذَا أَتَاكَ الشَّيْطَانُ مُوَسْوِساً لِيُضِلَّكَ عَنْ سَبِيلِ الْحَقِّ وَ يُنْسِيَكَ ذِكْرَ اللَّهِ تَعَالَى فَاسْتَعِذْ مِنْهُ بِرَبِّكَ وَ بِرَبِّهِ فَإِنَّهُ يُؤَيِّدُ الْحَقَّ عَلَى الْبَاطِلِ وَ يَنْصُرُ الْمَظْلُومَ‏.

سید بن طاووس فرمود ای پسر عزیزم اگر در دو قلعه محکم متحصن شوی از شر شیطان ایمن هستی. یکی توجه به مقام اقدس حق و ایمان به پروردگار؛ یکی هم انقطاع از خلق به حق. ‏إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطانٌ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ.

آن موقع، وقتی مقام مراقبه را از دست دادی می‌آید جلو. پرده نمایش می‌دهد دائما. 2 دقیقه شما از پروردگار غفلت کنی او بسیار ذوق می‌کند. از گذشته، 10 سال پیش یک معصیتی کردی همان را جلوه می‌دهد پرده می‌آورد جلویت مشغولت می‌کند معاشقه می‌کنی با خاطرات ذهنی خودت. پرده نسبت به آینده. اگر از این مناظر شهوت‌انگیز نتوانست اغفال کند، پرده‌های بیخودی؛ آنجا چرا رفتیم به من بی احترامی کرد. آنجا رفتیم چرا چنین شد …

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به آثار و فواید نماز اول وقت با توجه امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...