آثار بسیار ارزشمند نماز

دریافت صوت

نماز یکی از اثراتش این است که شما را از فحشا و منکر باز می‌دارد.

اثر دیگر نماز که بزرگتر از این است، آنکه ما را به یاد خدا می‌اندازد. آخر تمام اذکارش شما را به یاد خدا می‌آورد. حمد، سوره، رکوع سجود. این همان خاصیت است یعنی علاوه بر اینکه جنبه رفع مانع دارد، ایجاد مقتضی هم می‌کند به نحو احسن. یعنی شما را [در ذکر کثیر قرار می دهد] يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثيرا.

آن وقت در اینجا می‌فرماید: مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَعْلَمَ أَ قُبِلَتْ‏ صَلَاتُهُ‏ أَمْ لَمْ تُقْبَلْ فَلْيَنْظُرْ هَلْ مَنَعَتْهُ صَلَاتُهُ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنْكَرِ فَبِقَدْرِ مَا مَنَعَتْهُ قُبِلَتْ مِنْهُ. ببیند چقدر نمازش نهی از فحشا و منکر می‌کند. این هم برای آنهایی که عارفانه وارد نماز می‌شوند. که حضرت فرمودند نماز خَیرُ میزانٍ. میزان زحمات شما را در قبل از نماز ارائه می‌کند.

امام صادق (ع) می فرماید یکی هست یک رکعت نمازش را با حضور قلب می‌خواند و در رکعت دوم ذهن و قلبش شلوغ می شود. این به قدر یک رکعت زحمت کشیده است. یکی، دو رکعت؛ یکی، سه رکعت؛ یکی، چهار رکعت. و بعضی هستند که در نماز هیچ توجه ندارند به حضرت معبود و [برای آنها] دارد که کَمَا یُلَفّ، کما اینکه خرقه و کهنه در هم پیچیده می شود، به روی صاحبش زده می شود.

خدا نکند. اگر چنانچه ما جزو آنها نباشیم، لا اقل از کسانی باشیم که ان شاء الله لا اقل یک رکعت نمازمان با توجه باشد.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به آثار بسیار ارزشمند نماز امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...