گروه بندی مهیا کنندگان فتنه

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • در جلسات قبل تحلیلی از کیفیت پیدایش فتنه های اجتماعی در جوامع دینی کردیم.
  • فتنه ها توسط سه گروه صورت می گیرد. یک عده که به تعبیر قرآن کریم از شیاطین هستند که شیاطین انس با شیاطین جن هستند و تحت تعلیم شیاطین جن هستند.اساساٌ با دین حق و راه و نظام حق مخالفند. قرآن نمونه هایی برای اینجور افراد دارد که قابل هدایت هم نیستند و در جوامع بشری اینگونه افراد همیشه بودند و همچنان هستند تا ظهور حضرت حجت(عج الله فرجه).
  • این گروه اول طراح هستند و عوامل پشت پرده که احتیاج به گروههایی دارند که نقشه های گروه اول را پیاده کنند. گروه دوم شیفته ی لذائد و مقامات دنیوی هستند که یا ایمان ندارند و یا ایمانشان به قدری ضعیف است که تحت تاثیر تبلیغات و تهدیدات حاضر می شوند برخلاف مقتضای ایمان و اعتقادشان رفتار کنند تا به مقام و پست و مقاصد شهوی خود برسند. این گروه ضرورتاٌ منکر خدا و دین نیستند ولی آنقدر اعتقاداتشان ضعیف است که دین را در مقابل وسوسه های شیاطین می بازند.(اینها عامل مباشر در ایجاد فتنه حساب می شوند).
  • گروه سوم که ممکن است تآثیرش از دو گروه قبلی هم بیشتر باشد زیرا آن دو گروه قبلی در جامعه پشت پرده هستند و کمتر شناخته می شوند و یا با عناوین کلی شناخته می شوند. ولی این گروه سوم گاهی به عنوان عابد و زاهد و عالم در جامعه شناخته می شوند و مردم به آنها احترام می گذارند و زود تحت تآثیرشان قرار می گیرند. و کسی آنها را متهم نمی کند که اینها شیطان هستند یا پول گرفته اند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به گروه بندی مهیا کنندگان فتنه امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...