ولایت حق و ولایت خدا

دانلود صوت

گزیده متنی بخشی از محتوای این دروس اخلاق:

  • یکی از موضوعات قرآنی را برایتان تا حدی که امکان دارد بیان می کنم آن هم ولایت حق و ولایت خداست. اسرار و عجایب این مسآله در خصوص ولایت خدا بسیار زیاد است. به قدری این اسرار زیاد است که نمی شود به زبان آورد. یا بعضیش را نمی شود در همه جا گفت.
  • این موضوع به چشم و گوش ما خورده که چیزی هست به نام ولایت خدا بر بنده.
  • در آیةالکرسی می خوانیم که “الله ولی الذین آمنوا…. خدای متعال ولی صاحبان ایمان است و آنها را تحت ولایت خود دارد و چون ولایت آنها را دارد آنها را از ظلمات بیرون می آورد و به عوالم نور وارد می کند.
  • قرآن کریم که ولایت خدا را مطرح می کند در آیات متعددی که به صورت جامع نگاه می کنیم ولایتهای دیگری را غیراز خدا مطرح می کند. مثلاٌ بعضی از آیات می فرماید کفار، بعضی ولایت بعض دیگر است. بعضی از آیات از ولایت ظالمان بر ظالمان خبر می دهد. برخی از آیات ولایت طاغوت را مطرح می کند آنکه طغیان می کند ولایت دارد بر بعضی ها، حال این طغیان کننده انسان باشد یا شیطان. بعضی از آیات، ولایت شیطان را مطرح می کند. شیطان روش غلط کارشان را برایشان تزیین بخشیده و آنها هم این روش را محکم چسبیده اند و تحت ولایت شیطان قرار گرفته اند و در این دنیا ولیشان شیطان است و بعضی را هم قرآن تحت ولایت خدا می داند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه

به ولایت حق و ولایت خدا امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...