محبت جمعی شرط سلوک

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • یک مسآله ی کاربردی رو برایتان مطرح می کنم به معنای اینکه شنیدن و فهمیدن مطلب کافی نیست. به کار بردن مطلب لازم هست تحولی که در انسان صورت می گیرد یک امر کاربردیست نه یک امر معلوماتی. اون مسآله این است که یک مجموعه یکدیگر را دوست بدارند. این شرط اول سلوک می باشد به تنهایی نمی شود سالک الی الله شد. باید رفیق راه داشت.
  • بیشتر کسانی که از سلوک محروم می شوند به خاطر این است که وظائف خود را نسبت به گروه اخلاقیشون انجام نمی دهند. تنها می شوند.
  • برای راه سلوک، انسان مشاهباتی دارد در وضع خود. یکی مشابهت انسان و آتش است. این شباهت یکی از شباهات مهم است. می دانید که آتش از مطهرات است البته دنبال آتش جهنم نروید، مسآله ی یک مجموعه ی محب همدیگر و کاربردی عیناٌ یک منقل آتش می شوند. ببینید یک منقل آتش چند حبه آتش درونش را پر می کند. بیشتر از دویست تا نمی شود. شما فکر کنید که انسانی که می خواهد سالک شود و محب خدا شود به این حب باید آتش بگوید.
  • خود انسان قابل اهل محبت شدن است همانطور که ذغال مقامش مقام قابلیت هست. قابلیت احتراق دارد برخلاف سنگ. مثلاٌ اگر لابه لای ذغال سنگ باشد آن را جدا می کنید و می گویید نه خودش می سوزد نه می گذارد دیگران بسوزند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به محبت جمعی شرط سلوک امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...