قدم های عمل به دستورات الهی

راهکارهای قرار گرفتن تحت ولایت خدا

 

دانلود صوت

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • کسی که می خواهد تحت ولایت خدا قرار بگیرد اولاٌ باید ببیند خدا چه چیزهایی را واجب کرده است.تا دقیقاٌ انها را انجام بدهد.ثانیآ باید ببیند خدا چه چیزهایی را تحریم کرده است نهی کرده است و معصیت است. می خواهد که انسان جداٌ آنرا انجام ندهد. این یک قدمی است برای کسی که می خواهد تحت ولایت خدا قرار بگیرد. یعنی اراده کنیم آنچه را خدا می خواهد. این قدم اول است یعنی انجام واجبات و ترک محرمات.
  • قدم دوم این است که لحظه به لحظه مراقب خودش و حرکات دل و دست و چشم و زبان و خلاصه تمامی اعضاء و جوارحش باشد. هم حرکات ظاهر و هم حرکات باطنی دل. آنچه که خدا می گوید به همان نحو حرکت کند و به آنچه که می گوید نکن آنها را ترک کند. پس در نتیجه با امر و نهی خدا حرکات بنده بچرخد.
  • مثلاٌ کسی اهل گناه است و در ایجاد رابطه با چنین کسی خدا چه می خواد خب معلوم است اینکه من او را دوست نداشته باشم.
  • کسی که تحت ولایت خداست حتی فکری که می کند نیز آنی است که خدا می گوید. حتی محبتی که دارد آنی است که خدا می گوید. عداوتی که دارد جمله ای که می گوید همه از سوی خداست.
  • در سوره ی جاثیه می فرماید خدا ولی کسانی است که صاحبان تقوی هستند. اگر بخواهم متقین را در یک جمله بیان کنم یعنی آنان که پرهیز دارند که اراده ی خود را در برابر اراده ی خدا به میدان بیاورند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به قدم های عمل به دستورات الهی امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...