: صوت
فضیلت ماه ذی الحجه
در حال بارگذاری...

فضیلت ماه ذی الحجه

درس اخلاق صوتی آیت الله ممدوحی درزمینه فضیلت ماه ذی الحجه

  • فضیلت ماه ذی الحجه، دهه ذی ‎الحجه دهه‌ی بسیار پربار و پر برکتی است که مشتمل بر روز عرفه و عید قربان است و برکاتش کمتر از شبهای قدر نیست.
  • ایام، ایام احرام است خروج از حالت عادی و به هیأت مخصوص درآمدن است. احرام تنها به معنای پوشیدن دو تکه پارچه نیست بلکه یک حالتی است که خدای متعال برای بندگانش پسندیده است که در این حال یک سلسله از احکام ویژه برای او قرار داده که حرمت آن بیست و خورده‌ای موارد باید در این حالت رعایت شود.
  • انسان در هر 24ساعت ده بار محرم می‌شود؛ به وسیله نماز، با گفتن تکبیرة‎الاحرام وارد احرام می‎شود. اگر احرام در حج، خودداری از بیست و چند چیز است احرام در نماز نیز جدا شدن از ماسوی‎الله است. وقتی این احرام او قبول شود بقیه اعمال او نیز مورد قبول حق می‌شود زیرا در درجه‌ای از معرفت قرار می‌گیرد که مثلاً روزه او هم قبول است. یعنی در درجه‌ای از معرفتی است که تمام عبادات او برحسب آن معرفت حساب می‌شود. لذا فرق است بین نماز قبول و نماز صحیح؛ نماز قبول معراج مؤمن است عمود دین است حافظ از فحشا و منکر است و…. ولی نماز صحیح نمازی است که با خواندنش ما را تارک ‎الصلوة نمی‎خوانند ولی با این حال معراج مؤمن هم ندارد.
  • چه خوب است انسان این دهه را در پناه خدا طی کند و نظارت و هدایت او را در کنار خود حاضر ببیند.

مشاهده درس اخلاق فضیلت دهه ذی‌الحجه از آیت الله ممدوحی
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه علیمه
مشاهده درس اخلاق ارزش گوهر اطاعت و بندگی از آیت الله ممدوحی

به فضیلت ماه ذی الحجه امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...