فرهنگ کامل اسلام جهت استفاده از قدرت برای کمک به مظلوم
فرهنگ کامل اسلام جهت استفاده از قدرت برای کمک به مظلوم

دریافت صوت

اسلام یک فرهنگ مستقل دارد. فرهنگ، نه فقط به معنای آموزش. آموزش یک شاخه‌ی فرهنگ است. فرهنگ به معنی جامع و کامل که حاوی اصول عقاید، طرز تفکر، اخلاق، اعمال و روشهای زندگی است، عموماً. اسلام خود یک مکتب مستقل است و  یک مبانی اساسی دارد. در مقابلِ اصالت اقتصاد، اصالت قدرت، اصالت لذت و اصالت شهوت، باید گفت اسلام بر اصالت حقیقت است. یعنی اسلام، عینک واقع‌بینِ وحی دارد. انسان را همانگونه که واقعاً هست می‌بیند و لذا در اسلام اقتصاد هست اما تمام سعادت، اقتصاد نیست. در اسلام لذت هست و مسأله جنسی هست – تا جایی که پیامبر در مورد ازدواج می‌فرماید فمن رغب عن سنتی فلیس منّی – امّا در سعادت مردم، پایه مستقلِ اصیل نیست؛ یک شاخه است.

در اسلام قدرت هست؛ اما قدرتی که برای اعلای حق باشد. همانطوری که علی (ع)… هنگام وصله زدن کفش خود می‌گوید: حکومت کردن من در بین شما به قدر این کفش پاره هم نمی‌ارزد مگر اینکه از قدرت استفاده کنم و دست ظالمی را کوتاه کنم یا از مظلومی حمایت کنم.

بنابراین فرهنگ اسلام یک فرهنگ جامعِ کامل است و جمیع شئون زندگی انسان (از اقتصاد و مقام و سلامت و قدرت و لذائذ زندگی و فامیل) در مقابل خدا و پیامبر خدا، شایسته است فدا شود.

فرهنگ کامل اسلام جهت استفاده از قدرت برای کمک به مظلوم

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به فرهنگ کامل اسلام جهت استفاده از قدرت برای کمک به مظلوم امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...