فتنه امتحان اجتماعی جامعه اسلامی

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق در موضوع «فتنه امتحان اجتماعی جامعه اسلامی»:

  • در جلسات قبل در مورد انواع فتنه بحث کردیم و توضیح دادیم. آنچه مهم هست این است که از وقایع تاریخی عبرت بگیریم برای آینده. احتمال اینکه این آخرین فتنه ای بوده که در عالم اسلام یا کشور ما و برای جامعه ی ما اتفاق افتاده شاید یک درصد هم نباشد. چون همانطور که در بعضی بحثهای گذشته اشاره کردیم فتنه از مصادیق امتحان است و امتحان یک سنت دائمی تغییرناپذیر الهی است.
  • تا انسان زنده هست و نفس می کشد در معرض امتحان است. تا در اجتماع است امتحانات و فتنه های اجتماعی هست. قائدتاٌ مردمی که مورد فتنه ای قرار می گیرند و امتحانی رو می گذرانند بعدش باید امتحان سخت تری را بگذرانند. همانطور که در مراحل تحصیل دوره ی ابتدایی را که امتحان می دهد باید آماده شود برای امتحان سیکل و بعد دیپلم الی آخر. طبعاٌ هر امتحانی سخت تر از امتحان قبل خواهد بود. معنی ندارد امتحان کلاس چهارم راحت تر از کلاس سوم باشد.
  • بنابراین می توان پیش بینی کرد که هم برای ما و هم برای سایر جوامع و هم برای فرد فرد انسانها امتحاناتی پیش بیاید و آنچه که اسمش را فتنه می گذاریم آن امتحانات اجتماعی است که توآم با ابهام و نگرانی هایی است که قبلاٌ عرض کردیم.
  • پس آنچه مهم است این است که از تحلیل فتنه های گذشته بتوانیم درسی بگیریم برای فتنه های آینده.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به فتنه امتحان اجتماعی جامعه اسلامی امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...