عوامل شکلگیری فتنه های اجتماعی

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • منظور از فتنه ی اجتماعی که مورد بحث است عبارت است اینکه در جامعه فعالیتهایی انجام بگیرد که زمینه ی درست و نادرست و حق و باطل را مبهم کند.(مفهوم عرفی و اجتماعی)
  • فتنه ی اجتماعی سه عامل می تواند داشته باشد که در پیشرفت و شکل گیریش موثر باشد.
  • عامل اول که آغازگر این حرکت است کسانی هستند که به خاطر منافع شخصی، شرایط مبهم و غبارآلودی می خواهند ایجاد کنند و به اصطلاح آب را گل آلود کنند و ماهی شومشان را بگیرند. برایش نقشه می کشند و طراحی می کنند و خودشان هم می دانند که دنبال چه هستند. برای آنها ابهامی وجود ندارد. ولی برای دیگران ابهام به وجود می آورند که بتوانند منافع خود را تامین کنند. این گروه اول معمولاٌ پشت پرده هستند و شناخته نمی شوند.
  • این گروه اول برای اینکه مقاصدشان را در جامعه پیاده کنند  احتاج به یکسری افرادی دارند که واسطه ی در اجرا باشند. می گردند افرادی را پیدا می کنند که به تعبیر ساده بشود آنها را خرید. در واقع مزدور انتخاب می کنند. پول می گیرند و کار می کنند. اینها هم می دانند که دارند چه می کنند و برای چه مقصودی کار می کنند. برای خواسته های دنیوی و حیوانی خود کار می کنند. معمولا هم از اراذل و اوباش و طبقات پایین جامعه که دارای هویت و شخصیت و کرامتی نیستند انتخاب می شوند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به عوامل شکلگیری فتنه های اجتماعی امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...