شکر نعمت های سیاسی و اجتماعی

دریافت صوت

نعمت دو قسمت است. یک نعمت فردی است و یک نعمت اجتماعی. نعمت فردی مثل اینکه الحمد لله سالمی، نان داری، دکان یا اداره میروی، پسرت آدم خوبی است، خانمت زن شریفی است. قدر اینها را بدانید و شکرگذار آنها باشید. ولی  مهمتر از نعمت فردی نعمت اجتماعی است. نعمت اجتماعی مثل امنیت، آزادی، استقلال. این‌ها نعمتهای بزرگ اجتماعی است که ارزش آنها خیلی بیشتر از نعمتهای فردی است.

حالا من این 4 تا را می‌گویم: برادری، امنیت، استقلال، آزادی. این 4 نعمتی است که انقلاب برای این مملکت آورد. چشم‌ها را باز کنید متوجه باشید. قرآن می‌فرماید: لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابي‏ لَشَديد.

اگر شکر نعمت استقلال را کردید. ریشه استقلالتان محکمتر می‌شود وگرنه عذاب استعمار گریبان شما را می‌گیرد. وقتی گفته می‌شود آزادی، شکر نعمت آزادی را بدانید. تا آزادی را در اختیار دارید و از آن درست استفاده می کنید خدا ریشه آزادی را محکمتر می‌کند. لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُمْ. اگر از آزادی سوء استفاده کردی و شکر آن را به جا نیاوردی، عذاب خدا شدید است.

نعمت دیگر برادری است. …  اگر برادری‌تان برود این عذاب الهی است. چهارم نعمت امنیت اجتماعی است. اگر امنیت را قدردانی کنیم این نعمت افزایش می یابد وگرنه عذاب الهی شدید است.

 

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به شکر نعمت های سیاسی و اجتماعی امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...