: سلسله دروس اخلاق , صوت
سلسله جلسات آیت الله ناصری 56 مورد
مجموعه آموزه ها و توصیه های اخلاقی کوتاه / سلسله جلسات آیت الله ناصری 56 مورد

درس اخلاق کوتاه آیت الله ناصری درس اخلاق صوتی؛  در موضوعات مختلف اخلاق اجتماعی، اخلاق زندگی مشترک، اخلاق مسجدداری، اخلاق فردی و اخلاق بندگی / سلسله جلسات آیت الله ناصری 56 مورد

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
مشاهده موارد بیشتر از ویدئوهای دروس اخلاق
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه

درس اخلاق صوتی / درس اخلاق کوتاه / سلسله جلسات آیت الله ناصری 56 مورد

متن بخشی از این مجموعه آموزه ها و توصیه های اخلاقی کوتاه :

1. بی احترامی به مادر یک موردش ممکن است تمام اندوخته آخرت انسان را بسوزاند و نابود کند

2. تکبر به حضرت آدم میگوید که هنگامی که من بیایم عقل میرود و عقل بهترین و نورانی ترین نعمت خداوند است.

3. امیر المومنین علیه السلام فرمودند که: یکی از علائم دوستان ما، این است که با تواضع حرکت میکنند. تمام انبیا هم همینطور متواضع بودند.

4. خدا میداند که همه ما علی و اولاد علی علیهم السلام را دوست داریم و به این میبالیم و همین سرمایه ما است. لکن باید کاری کنیم که این علاقه را نگه داریم، اگر ظلمت زیاد شود، آن نور ولایت از بین میرود.

5. ما بنا است عبد بشویم و فرمان بردار خدا باشیم. هرچه دلم میخواهد که نمیشود، تو بنده دلت که نیستی، بنده خدا هستیم.

6. قبل از وجود این 14 نور در عالم هستی، در عالم انوار وجود داشته اند و در معراج پیامبر(ص) نور امام زمان را دید که خداوند فرمود این ذخیره من است. به وسیله این ریشه ظلم و کفر را از کره زمین بر میدارم

7. از اولین چیزی که سوال میکنند نماز است. حالا ما چه جواب بدهیم؟ این نماز نماز است؟! اگر میخواهی با خدا صحبت کنی نماز بخوان. تازه دل خوش هستیم که نماز خواندیم، کسانی که در نماز خاضع و خاشع هستند و توجهشان به خدا است رستگار میشوند.

8. تقوا این است که خداوند تو را آنجا که دستور داده تو را ببیند، یعنی واجبات و مستحبات را انجام بده و حرام و مکروه را ترک کن.

9. علم نور است. علمی که به نفع من و دنیا و آخرت و اجتماع و مملکت ام باشد نور است. ولی این علمهای دیگر هم نور است؟ باید فکر کنیم در اینکه هدف زندگی و خلقت چیست.

10. از جمله صفات مومنین این است که گوش هایشان را وقف کرده اند برای این که مطالب مفید را بشنود. هم برای دنیا و هم آخرت نافع باشد، همه چیز را گوش نمیدهند.

سلسله جلسات آیت الله ناصری 56 مورد

11. در قرآن میفرمایید هنگامی که با لغویات مواجه میشوند، گوش نمیدهند و برای چیزی که نفع ندارد خرج نمیکنند. زبان هم همینطور، برای راهنمایی و اصلاح روابط و تجارت در راه حق خرج میکنند و کنترل میکنند زبان و گوش را.

12. روایات فراوانی برای ساختن مسجد است، کسی که مسجد میسازد، خداوند برای او در بهشت خانه ای بنا میکند. مساجد خانه خدا هستن و خوشا به حال کسی که بیاید در مسجد برای زیارت خدا. کسی که وارد مسجد میشود زائر خداوند است و حق است بر خدا که این زوارش را پذیرایی کند.

13. یکی از حاجتها بعد از نماز این باشد: خدایا ما میخواهیم تو را بشناسیم. باید کاسبی کنی و بهترین تجارت معرفت حق است.

14. شما سعی و کوشش کنید برای ادای یک درهم حق الناس خداوند ثواب هزار سال عبادت را در نامه اعمال مینویسد. از حق مردم سوال میشود.

15. روایات به حد تواتر است درباره تقوا و آن حالت نفسانی است که باعث میشود انسان طبق رضایت خداوند عمل کند.

16. تقوا یک ضابطه ای است که سبب حیات جامعه است. تقوا یعنی خود نگه داری از آنچه که خلاف انسانیت است. بعضی ها تقوا را به معنای محدودیت میدانند و خلاف ازادی. ولیجواب این است که فرق است بین مصونیت و محدودیت، تقوا حیات بشر را برایش مصونیت ایجاد میکند، مثلا ظلم نکن، خیانت نکن.

درس اخلاق صوتی / درس اخلاق کوتاه / سلسله جلسات آیت الله ناصری 56 مورد

به سلسله جلسات آیت الله ناصری 56 مورد امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...