سبک زندگی مالی امام خمینی (ره)

🔸خاطرات دختر امام خمینی درباره قناعت و ساده زیستی در سبک زندگی مالی امام خمینی (ره)

🔸روزی خانم(همسر امام) به امام خمینی می گویند: «شما چندین سال است که در اینجا هستید اما به کاظمین و سامرا نرفته اید علت چیست؟»
.
🔸آقا می گویند: «من اگر بخواهم به این زیارات بروم، عده ای می خواهند مرا همراهی کنند. من از خودم خانه ای در آنجا ندارم تا گروه همراهم را در آن سکنی دهم. با موجودی خودم هم توان اجاره مکانی برای اقامت و خورد و خوراک آنان را ندارم. از پول خمس و زکات هم که نمیتوانم خرج کنم؛ لذا تا زمانی که خودم نتوانم از عهده هزینه ها بر بیایم نمی توانم به این زیارات بروم. اگر می بینید توان رفتن به کربلا را دارم به این خاطر است که محل اقامت در آنجا مهیاست و تنها هزینه دو ماشین می ماند که آن را خودم می دهم.
.
🔸آقا نسبت به هزینه کردن از وجوهات بسیار حساس بودند. زمانی که داداش مصطفی به رحمت خدا رفتند، خانم با گلایه رو به آقا کردند و گفتند: «شما هیچ کاری برای این پسر انجام نمی دهی. هیچ خیر و خیراتی نیز برای او نمی کنی. ما باید مجلس بسیار مفصلی برای او برگزار کنیم اما شما هیچ نمی کنید!»
.
🔸آقا در جواب می گویند: «من با پول مردم هرگز نمی توانم از این قبیل خرجها انجام دهم، اما شما خیالتان راحت باشد. من در تمامی مستحباتی که انجام می دهم مصطفی را نیز شریک کرده ام. خیالت آسوده باشد که خیر و خیرات قطعا به او خواهد رسید.»

🔸هیچ گاه ندیدم که آقا نشسته ذکر بگویند. هربار که مشغول به ذکر گفتن می شدند، تسبیح را در دست گرفته و دست هایشان را در پشت کمر می انداختند و شروع به راه رفتن می کردند.

🔸از شایعه های ایجاد شده آن بود که می گفتند: آقا هندوانه را نمک می زنند و داخل آفتاب می گذارند و سپس می خورند تا ریاضت بکشند؛ با این حال اصلا این گونه نبود. آقا هرگز نعمت های خداوند را ضایع نمی کردند و اگر بنا به ریاضت کشیدن بود، اصلا هندوانه ای نمی خوردند. چه دلیلی وجود داشت که این گونه کنند؟!
.
🔸در مقابل آقا بسیار به طعم خوب غذا علاقه مند بودند و بر روی مزه ها بسیار حساس بودند. هرزمان صحبتی از غذا به میان می آمد همگان می دانستند که غذای خانه آقا از همه جا خوشمزه تر است. خانم همواره در حال سرکشی به آشپزخانه و اضافه کردن چاشنی غذاها بودند.

محتوای بیشتر از امام خمینی در سایت ندای تهذیب

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب

به سبک زندگی مالی امام خمینی (ره) امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...