گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق در موضوع «روش های شیاطین برای فتنه انگیزی و ضعیف کردن ایمان مردم»:

  • بحث ما به اینجا رسید که شیاطینی که بخواهند در یک نظام اسلامی فتنه ای برپا کنند با توجه به اینکه مردم این جامعه و کشور پایبند به اسلام و عقائد اسلامی و ارزشهای اسلامی هستند چاره ای ندارند که در مبانی دینی مردم خدشه کنند و کاری کنند که مردم پایبندیشان به اسلام ضعیف شود. چون می دانند که مادامی که این پایبندی برجای خود باقی است تسلیم آنها نخواهند شد.
  • برای این کار راههای مختلفی را درپیش می گیرند. این راهها را برای این عرض می کنم که اگر شناخته شوند وظیفه ی خود را بهتر می شناسیم. می فهمیم که در مقابلشان چه باید بکنیم. و الا قصدم یک تحلیل جامعه شناختی نیست.
  • بعضی ها فکر می کنند که اصلاٌ فتنه ای نیست. درک اینکه چنین فتنه ای وجود دارد و چنین خطری اسلام و جامعه ی اسلامی را تهدید می کند خود این یک حقیقتی است که انسان باید درک کند و بعد شناختن اهداف فتنه گران و راههایی که برای رسیدن به اهدافشان انتخاب می کنند را بشناسیم.
  • برای مقابله با یک جامعه ی اسلامی باید با روح جامعه که همان اسلام است باید مبارزه کنند، یکی با باورها و یکی با ارزشها.
  • بد نیست اینجا این اصطلاح را به کار ببریم که با فرهنگ این دین که عبارت است از باورها و ارزشها یا عقائد و اخلاق به تعبیری که مقام معظم رهبری فرمودند مقابله دارند.
  • در مورد تضعیف باورهای مردم با چند قشر مختلف مواجه هستیم. یک قشر تحصیل کرده ی دانشگاهی یا حوزوی که سر و کار با مفاهیم عقلی و فلسفی دارند و با بحثهای دقیق فنی آشنا هستند. مواجه ی دیگر با توده ی مردم هست که با بحثهای دقیق آشنا نیستند ولی یک سری استدلالهای روشن همه کس فهم را می پذیرند. در مقابلش ممکن است تحت تآثیر مغالطه هایی قرار بگیرند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به روش های فتنه انگیزی شیاطین امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...