راه های پیشرفت عرفانی

دریافت صوت

حضرت آیت الله بروجردی (قدس سره) گفت از من ذکر خواستند. گفتم مومن ذکرش نماز شب است. نماز اول وقت. متهجد بشود. همین‌ها او را به مقام نورانیت می‌رساند. باید از کلاس اول که ترک محرمات و انجام واجبات است شروع کند.

 

دریافت صوت

در یکی از کتب عرفانی، آن بزرگ که از اکابر است فرمودند اگر بخواهی به آن اسرار نگو واقف شوی، باید تو را حوادث دهر متوقف نکند. «اگر مردی برون آی و سفر کن». باید امتحان بدهی دیگر عزیز من! ان الله یجرب العبد الصالح. نمی‌شود بدون امتحان.باید مقامت برود بالا. مریضی و بی پولی و شئون دنیارا نداشتن، غصه خوردن.

اگر بخواهی از آن اسرار نگو، «نمایندت همه اشیا کما هی»، آن علم حقیقی را در قلبت القاء می‌کنند، اما در صورتی که حوادث و موضوعات دهر، شما را متوقف نکند.

اینجا واقف [متوقف] شدی و ایستادی از آن سرّ واقف نخواهی شد. از آن اسرار وقتی واقف خواهی شد که این حادثه تو را متوقف نکند.

 

دریافت صوت

قال رسول الله (ص): أَلَا أَدُلُّكُمْ‏ عَلَى‏ سِلَاحٍ‏ تُنْجِيكُمْ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ تُدِرُّ أَرْزَاقَكُمْ؟ قَالُوا: بَلَى،

-الا از ادات تنبیه است- آیا شما را رهبری کنم به اسلحه‌ای که از دشمنان دین شمار را حفظ کند و ارزاق شما را زیاد کند؟ [گفتند آری یا رسول الله]

قَالَ: تَدْعُونَ رَبَّكُمْ بِاللَّيْلِ وَ النَّهَارِ؛ پروردگار را بخوانید. حقیقتا بخوانید.

فَإِنَّ سِلَاحَ الْمُؤْمِنِ الدُّعَاءُ. وَ مَتَى تُكْثِرْ قَرْعَ الْبَابِ‏ يُفْتَحْ‏ لَك‏.

بکوب حلقه در را که عاقبت ز سرای سری بر‌آید. بالاخره یک نفر خواهد گفت که شما مقصودتان چیست.

سری برآید چون حلقه را بجنبانی. خب پروردگار می‌خواهد که … كُنْتُ‏ كَنْزاً مَخْفِيّاً فَأَحْبَبْتُ أَنْ اعْرَفَ فَخَلَقْتُ الخَلْقَ لکی اعرف.

يَا مُوسَى كُنْ إِذَا دَعَوْتَنِي‏ خَائِفاً مُشْفِقاً وَجِلًا

اگر میخواهی مرا بخوانی باید خائف باشی مشفق باشی.

و عَفِّرْ وَجْهَكَ لِي فِي التُّرَابِ. باید بهترین جاهای بدنت را در پست‌ترین مواضع بگذاری. او اینطور می‌خواهد.

وَ اسْجُدْ لِي بِمَكَارِمِ بَدَنِك‏ فاخشع بقلبک. اسْتَغِثْ بِي فِي حَالَاتِ الشِّدَّةِ؛ فَإِنِّي أُغِيثُ‏ الْمَكْرُوبِينَ‏، وَ أُجِيبُ الْمُضْطَرِّين‏

من فریادرس آنها هستم. اینها دوای قلب ماست.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به راه های پیشرفت عرفانی امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...