خصوصیات افراد دارای مرتبه یقین

دریافت صوت

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • کسی که در منزلت یقین است به لحاظ اینکه توحید فعلی برای صاحبان یقین همه جا معلوم است و همه ی کارها را از خدا می بینند به همین لحاظ ارباب یقین در منزلت یقین در مراتب مختلف دارای توکل و تسلیم و رضا و تفویض هستند.
  • کسی که در مرتبه ی یقین است صاحب توکل است توکل به آن مرتبه ای که دارای تسلیم و رضا به قضای الهی و تفویض می شوند. اینکه همه ی امور را به خدا می سپارد.
  • در اصول کافی روایتی از امام رضا(ع) نقل می کند که از امام رضا سؤال کردم فرق ایمان و اسلام چیست؟ حضرت فرمود که امام باقر(ع) فرموده: ایمان از اسلام یک درجه بالاتر است تقوا از ایمان یک درجه بالاتر است و یقین نیز یک درجه از تقوا بالاتر است. کمتر کسی هست که از یقین در درجات مختلف بهره مند باشد. آن شخص می گوید از امام پرسیدم یقین چیست؟ حضرت فرمود: توکل به خدا و تسلیم شدن در برابر خدا و راضی شدن به قضای خدا و تفویض امر بر خدا.( پس صاحبان یقین از این آثار برخوردارند).
  • در دعای عرفه ی سیدالشهدا سلام الله علیها درس های بسیاری هست. در همه جای دعا نشانگر یقین حضرت هست که خدا را با ربوبیت می بیند که لازمه اش توکل داشتن و تسلیم و رضای حق و تفویض امر کردن است.
  • ارباب یقین از خوف و خشیت بالاتری برخوردارند که دیگران آن را ندارند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به خصوصیات افراد دارای مرتبه یقین امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...