تاریکی پنهان درون انسان

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • یا ایها الذین آمَنوا آمِنوا : بعضی می پذیرند و می شوند یخرجونهم من الظلمات الی النور، و بعضی الذین آمَنوا هستند ولی فرمان آمِنوا را نمی پذیرند می شوند والذین کفروا. منافقین اینجوری هستند که جزء یا ایاالذین آمَنوا هستند اما فرمان قبول آمِنوا نمی کنند. مومن اسمی هستند مومن رسمی نیستند.
  • پس وقتی انسان کمال خودش را دید دارد پایین می آید وقتی دارد پایین می آید حرکتش از نور به ظلمت است. وقتی حرکتش از نور به ظلمت است نشان می دهد در مقدمات ایراد دارد. انسان تا برنگردد پله های رفته را نمی بیند فقط پله های نرفته را می بیند.
  • بلعم باعورا مستجاب الدعوه بود نه برای یک نفر بلکه برای یک قوم. سلطان برای ورود بر او اذن دخول می گرفت. برای حاجتهای مهم به او مراجعه می کردند. این مستجاب الدعوه بودن اول کار هست نه آخر کار و برون رفت از خطر نیست بلکه افتادن در خطر است.
  • کسی برای شما خواب خوب می بیند خوبی تو بر او ظاهر می شود و تو برای او عزیز می شوی این در ظاهر است
    وقتی خوشت آمد و به آن دل بستی بقیه ی مقدمات پشت سر هم ظاهر می شود. این می شود حرکت از نور به ظلمت. پس دنبال ذلت باطنه بگرد.
  • این چند سالی که من در مدرسه ی فیضیه صحبت کردم لحظه ای از این مقدمه بیرون نرفتم و آن اینکه ذلت باطنه را تهذیب کن. به من عزت ظاهر دادند که دادند اگر ندادند مشکلی نیست آنچه نجات می دهد ذلت باطنه است.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به تاریکی پنهان درون انسان امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...