بروز و پیاده سازی اسلام در عمل

دریافت صوت

حضرت آیت الله العظمی امام خمینی. یک نفر ثابت کرد در دنیا که اسلام زنده است. در مقابل همه این جراید که حق‌کُشی می‌کنند یک نفر در دنیا ثابت کرد که اسلام زنده است.

و عن النبی (ص)، عرض کرد یا رسول الله یک نفر نماز می‌خواند، عبا به سر می‌کشد و می رود. و یک نفر دیگر وقتی نمازش تمام می‌شود برای ما مساله می‌گوید و حدیث می‌خواند. حضرت فرمود نسبت دومی به اولی مثل نسبت ما به شماست. شغل انبیاست. شهید (ره) در آداب المتعلمین می‌فرماید: آن عالمِ عالمی که اسلام را در میان مردم پیاده می‌کند نسبت به مقام پیامبری یک درجه فاصله دارد. این همه درجه‌اش بالاست.

پس بنابراین اول انبیا شفاعت می‌کنند بعد علما و بعد شهدا.

 

دریافت صوت

موسی علیه السلام چون خواست از خضر جدا شود گفت مرا نصیحتی کن.گفت: دنیا چنین قابلیتی ندارد که نظر استقلالی به آن کنی. بعد گفت: علم بیاموز برای اینکه در خودت پیاده کنی، نه اینکه حدیث کنی. اگر عمل نکنی و یاد بگیری بُعدی و دوری از ساحت اقدس پروردگار. بعد می فرماید این آخر موعظه من است (و یعمل به) وقتی عمل می کند یک وزانتی در خودش حس می کند. وقتی گناه می کند یک سبکی [سبکسری] در خودش حس می‌کند. این خیلی برای بنده تاسف‌آور بود. یک جایی مظنه این باشد که خدا در آن است می‌رود.

رسول خدا فرمود می‌بینم یک کسانی به تمام اغصان [و شاخه های] شجره طوبی دست انداخته‌اند. صدقه می‌دهند . نماز جماعت می‌خوانند. درس می‌خوانند.

اطاعت و پذیرایی پدر و مادر می‌کنند. دلجویی از فقرا می کنند … . آیا من و شما اینطور هستیم؟

اگر مردی برون آی و سفر کن      هر آنچه پیشت آید زان گذر کن

خلیل‌آسا برو حق را طلب کن      شبی را روز و روزی را به شب کن

دهد حق هر‌چه تو خواهی          نمایندت همه اشیا کما هی

 

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به بروز و پیاده سازی اسلام در عمل امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...