بازگشت به درگاه الهی

⚠️غائب نزدیک⚠️

✨یکی از بهترین اسباب، جهت توبه به درگاه الهی، یادآوری مرگ و بازگشت به اوست که «کفی بالموت واعظا».

🔺در واقع یادآوری این نکته که اگر به اختیار خود به درگاه الهی بازنگردیم و توبه نکنیم، ما را به سوی او خواهند برد و مرگ به سراغ ما خواهد آمد که «انا لله و انا الیه راجعون».

🔹به عبارت سوم، بازگشت اختیاری، مقدمه ای است برای بازگشت اجباری که فراگیر است و هیچ فردی از آن استثناء نمی باشد.
🔰حضرات معصومین علیهم السلام، مستمرا مرگ را برای اصحاب خود یادآوری می کردند، و این پدیده ی غائب را، نزدیک می شمردند و از دوستان خود می خواستند که با انجام واجبات و ترک محرمات و استغفار و توبه و بازگشت به درگاه الهی، خود را محیای این سفر کنند.

✅به فرموده ی امیر بیان، اگر خود را برای مرگ، آماده کنید که به آن خواهید رسید، و اگر خود را مهیا نکنید، باز هم او شما را خواهد گرفت.

 

⚠️بازار تبدیل اعمال⚠️

♦️صحنه محشر و حسابرسی است. بنده ی مومن، در پیشگاه عدل و رحمت الهی ایستاده است. نوبت به پرونده او می رسد. پرونده اعمال او را می آورند. اما انگار، وضعیت خوبی نیست.

👈 نامه اعمال ناشایستش را حاضر می کنند. بنده ی مومن خجالت زده می شود، و عرق شرم بر پیشانی. رنگش متغیر می شود و اندامش به لرزه می افتد. اما چه کند و هر چه کرده، مضبوط و محفوظ است و زمان عمل گذشته، و زمان حساب است.🙄

💢ندا می رسد پرونده اعمال نیکش را بیاورید. خوشحالی بر چهره مومن، هویدا می گردد. اما چه کند که سنگینی بار گناهان، بر دوشش هست.

🔰ناگهان همه چیز تغییر می کند و خداوند می فرماید: اعمال زشت بنده ی مومنم را به اعمال نیک تبدیل کنید و پس از آن، پرونده او را برای دیگر بندگانم، آشکار کنید.

✅نجوایی بین مردم می پیچد: خوشابحال این بنده، نگاه کنید، او هیچ کار بدی در پرونده اش ندارد.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به بازگشت به درگاه الهی امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...