: صوت
اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری میکند
در حال بارگذاری...

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُم‏

آیه می­گوید اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری می­کند. البته حقیقتا باشد. و اَقدام شما را بر صراط ایمان محکم نگه می­دارد. خب من دین خدا را بلد نیستم چطور یاری کنم؟ باید برنامه را بروی یاد بگیری.

نصرت هر کس به نحوی است و تمام در یک چیز مشترکند. نصرت بنده این است که بگویم – و اگر بدانید چقدر برای بنده اهمیت دارید تشویق شماست. بنده بر خلاف استخاره عمل نمی­کنم اما امروز حالم خوب نبود استخاره زدم بد آمد . من در مورد مسجد و خدمتگزاری شما ذهنم را تخطئه می­کنم. به استخاره عمل نمیکنم. شما هم خیلی من را دعا کنید. انسان باید خدمتگزارش را دعا کند. ما هم اساتیدمان را دعا میکردیم-.

در توصیه ها [ که البته اصلش معلوم نیست صحت داشته باشد] است که اگر از شما خلاف مقرراتی سر بزند بزرگتر و کوچکتر را آلوده میکند.

زقومی گر یکی بی دانشی کرد   /  نه تِه را منزلت ماند نه مهتر

در هر جایی وارد شدید مقررات آنجا را رعایت کنید وگرنه همه مسجد امین‌­الدوله آلوده خواهند شد [همه را به آن چشم می­بینند].

استنصرکم الله بجنود السماوات و الارض لیبلوکم ایکم احسن عملا. از حضرت رضا (ع) حدیثی است که مردم را به آداب دین و تفکر نسبت به ممالک عالم تذکر دهید. شما از من بهتر می­دانید وضعیت چطوری است. باید محکم بایستید.

نبی اکرم (ص) فرمود: بالتعلیم ارسلت. من برای یاد دادن و بیدار کردن بشر فرستاده شده‌­ام.

الواجبات الشرعیه الطاف فی الواجبات العقلیه ( چنانکه در کفایه آمده). این احکامی که شارع آورد برای کمک به عقلها آورد. عقلهای شما را یاری میکند. خب باید بروید سراغش. لا نجاة الا بالطاعة و الطاعة بالعلم.

تو که ناخوانده ای علم سماوات / تو که نا برده ای ره در خرابات

تو که سود و زیان خود ندانی / به وصلش کی رسی هیهات هیهات

هر جایی مقرراتی دارد. دین هم مقرراتی دارد. باید به استادش عرضه کنی. مثل حضرت عبدالعظیم. عرضتَ دینک علی امام زمانک فصدّقک و دعاک. اما ماها یله و رها هستیم. فرمود: هلک من لیس له حکیم یرشده. کسی که عالم و دانشمندی نیست که او را رهبری و راهنمایی کند هلاک شد است.

اذا اراد الله بعبد خیرا فقهه فی الدین. فقط مساله بلد بودن هم نیست. آن پیچ­و­خمهایی که برای انسان پیش می­آید که عقلها متحیر می­شود، آنجا خدا شما را یاری می­کند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
مشاهده موارد بیشتر از ویدئوهای دروس اخلاق
مراجعه به صفحه نخست سایت معاونت تهذیب حوزه

به اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری میکند امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...