امتحان الهی با حسادت

دریافت صوت

مردی بود زنی داشت که برای او فرزندی آورد و مرد. بچه 3 ساله شد. رفت زن دیگری گرفت. این بچه هم آنجا بود. این شوهر شب که می‌آمد خانه یک ربع بیست دقیقه این بچه یتیم بی‌مادر را بغل می‌کرد نوازش می‌کرد می‌بوسید و بعد با زنش بود. این زن فکر کرد گفت عجب این شوهر من نیم ساعت محبتش برای این بچه است. من نمی‌توانم ببینم. حسودی‌ام می‌شود. تصمیم گرفت بچه را نابود کند. پناه بر خدا از حسد. دین رفت. ایمان رفت. عاطفه رفت. اخلاق رفت. فضیلت رفت. پناه بر خدا از حسد.

 

دریافت صوت

امتحان خدا، نه برای این است که خدا بفهمد. برای این است که به ما بفهماند.

لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ يَحْيى‏ مَنْ حَيَّ عَنْ بَيِّنَة؛ برای اینکه اگر کسی به هلاکت رسید با دلیل هلاک شود و اگر به سعادت می‌رسد با دلیل سعادتمند گردد. این برنامه امتحان خداست.

 

دریافت صوت

امتحان خدا اعلان پخش کردن ندارد. و آگهی هم آگهی ندارد. کتبی نیست فقط. شفاهی نیست فقط. درسی نیست فقط. در حظر نیست فقط. در سفر نیست فقط. روز فقط نیست. شب فقط نیست. آنقدر امتحان خدا دامنه‌دار است؛ روز و شب وقت و بی‌وقت، قلم، زبان، نگاه، حرکت، موافقت، مخالفت، تندی، نرمی، خنده،گریه، کسب کردن، ترک کاسبی، تمام امتحان خداست. بودِ ما در اینجا امتحان خداوند است. تمام ما در معرض آزمایشیم. هروقت حال دعا پیدا کردی و خواستی برای خودت دعا کنی – ثلث آخر شبی، وقت نماز صبح یا در سایر مواقع – دعایت این باشد که خدایا امتحان سخت از من نکن و اگر خواستی امتحان کنی به لطفت، به کرمت، اول به من لیاقت و قابلیت از عهده برآمدن را بده. این خیلی مهم است. بسیار بسیار مهم است.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به امتحان الهی با حسادت امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...