نتایج اخلاق سیاسی امام خمینی

 

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • صحبت در باره ی اخلاق برای همه ی ما دلکش است. به خصوص برای کسانی که از خدا سنوات بیشتری میگیرند چون در این آرزو بیش از بقیه می سوزند یک حال و وضع خاصی دارد وقتی این عنوان می آید عنوان الهی و معنوی شدن.
  • آنچه جزء قله های آرزوهای ماست را در این مبحثی که عزیزان انتخاب فرمودند علاقه داشتند پیوند بخورد با حادثه ی بزرگی که اثر دردهای مومنانه و به راهنمایی یکی از شاگردان مکتب اهل بیت اتفاق افتاد در دوران معاصر ما و ما افتخار زیستن در آن را داریم به نام دوران انقلاب اسلامی. مکتب تابنده ی حضرت امام.
  • به عنوان مقدمه بد نیست به تعریف اخلاق و معنویات اشاره ای داشته باشیم. و اندازه ی حضورش در مکتب نوین حضرت امام و قوانینی که از آن برداشت می کنیم . آن را تعمیم دهیم و پایدار و جاویدان کنیم.
  • اخلاق را اگر به معنای فضیلت گرایی بگیریم و معنویت را هم به معنای خداگرایی اخذ کنیم عنصر دیر دورانی است یعنی خیلی وقت است که بشر با آن آشناست. و خیلی وقت است که در این تکاپو است. و به خاطر اینکه یک حاجتی است که متمرکز است رویش، خب ره یافتهای زیادی هم دارد. دست آوردهای زیادی هم دارد و در قالبهای متنوعی بروز کرد.
  • ما مکاتب مختلف اخلاقی در دنیا داریم که بعضی از اینها حتی باور به خدای ادیان ندارند یعنی با اینکه خدای معرفی شده توسط ادیان را هم نپذیرفته است این بشر، باز هم دغدغه ی ادیان را داشته است.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به نتایج اخلاق سیاسی امام خمینی امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...