آثار و اهمیت تهذیب اسلامی

دریافت صوت

همان شب اول قبر از شما درباره احکامتان که چه جوری یاد گرفتید، یا یاد نگرفتید با شما صحبت می‌کنند و آن چیزی که شما را نگه می‌دارد – چه آقایان اهل علم و غیر آنها- این درس اخلاق است. رهبر کبیر انقلاب فرموده‌اند در رأس علوم تهذیب اخلاق است. یعنی اول انسان باید تهذیب اخلاق کند و قلبش را از اخلاق رذیله پاک کند. بعد از اینکه انجام واجبات و ترک محرمات کرد، اخلاقش هم از کبر و این قدر تجدد و ظرافت و توجه به دنیا [پاک شود].

وقتی برای ناپلئون آیه «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدي لِلَّتي‏ هِيَ أَقْوَم‏؛ یعنی به اقوی درجه و بالاترین درجه انسانیت شما را راهنمایی میکند» را خواندند و قوانین اسلام را حقیقتا به او عرضه کردند، گفت: من اگر سلطنتم مستقر شود، قوانین اسلام را پیاده می‌کنم.

وقتی این قوانین را مطالعه کرد، دید در درجه  عالی است و از سطح فکر بشر خارج است.

[گفت] خب پس مسلمانان باید سیادت بر تمام اهل عالم پیدا کنند. [این را در کتاب به سوی خدا می‌رویم، آنجا به دست آورده‌ام که به زبان خارجی هم ترجمه شده] بعد به  مصر که آمد و گفت چند نفر را آوردند و سوال از دین و مذهب آنها کرد و گفتند مسلمانیم.

گفت نه مسلمان نیستید. آن چیزهایی که من از اسلام می‌دانم در اینان نمی‌بینم. دوباره و سه‌باره سوال کرد. در نهایت گفت به اینها بگویید اگر مسلمان بودید ناپلئون در مملکت شما نمی‌آمد. یعنی شما سیادت می‌داشتید و ما چطور می‌توانستیم رخنه کنیم.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به آثار و اهمیت تهذیب اسلامی امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...