تهذیب و مواسات اجتماعی

تهذیب و مواسات اجتماعی” با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ملکی

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

• نسل جدید ما قبل از انقلاب را درک نکرده اند و در مقایسه ی بین قبل از انقلاب و بعداز انقلاب یک بیان از سعدی را می گویم که تاحدودی شاکر این نعمتها و یادآور این نعمت بزرگ انقلاب باشیم. جناب سعدی در یکی از داستانها  بیان می دارند که شخصی در زمستان وارد شهری شد سگهای هار به سویش حمله کردند این شخص برای دفاع از خودش خم شد تا سنگی بردارد دید که سنگ یخ زده و قابل کندن از زمین نیست. جناب سعدی تعبیری دارند از قول آن مرد، گفت: عجب شهری است این شهر که سگهای هار را رها کرده اند و سنگ صبورها را به زنجیر بسته اند.

سنگها را بستند و سگها را رها کردند.
• قبل از انقلاب سگها را رها کرده بودند. انسانهای پست و بداخلاق و بد ذات انسانهای بی مخ و بی عقل به ظلم در جامعه می پرداختند. ظالم به طغیان خودش می افزود. انسانهای صبور و حکیم و عاقل دربند بودند.
• بزرگانی مثل امام و علمای دیگر و مراجع یا در تبعید بودند یا در زندان به سر می بردند. جوانهای متدین و مومن در فرار و گریز یا زیر شکنجه بودند. کسی جرات مطالعه نهج البلاغه نداشت چون خواندنش جوانها را مبارز بار می آورد.
هرکس که در آن فضا دنبال فساد و تباهی بود تشویق می کردند و به او میدان می دادند. هرکس هم به دنبال تهذیب و دینداری بود به میخ می کشیدند.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به تهذیب و مواسات اجتماعی امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...