اتکا به خداوند و یاد خدا

دانلود صوت

گزیده متنی بخشی از محتوای این درس اخلاق:

  • یکی از صفات و نشانه های مومن این است که در هیچ کاری تکیه به هیچ احدی جز خدا ندارد. در همه ی اموراتش اتکایش به خدای تبارک و تعالی است.
  • اگر شنیده ای و حق هم همین است که مومن بدون بسم الله اگر قدم بگذارد آن کار ناقص می ماند. چه بسا گاهی انسان بدون بسم الله به کارش هم می رسد ولی آن کار خیر ندارد برایش. خیر غیر از این است که من به هدفم برسم بلکه خیر آن است که من به هدفم برسم و در رسیدنم به هدف نتیجه ی دنیایی و آخرتی داشته باشد.
  • چه بسا انسان بی بسم الله هم غذا می خورد سیر هم بشود دل درد هم نکند ولی در آن لقمه ی با بسم الله خیر همراه باشد نیرو بگیرد و در راه طاعت خدا مصرف شود. این طاعت می خواهد کسب حلال باشد یا نماز اول وقت باشد. از آن طرف اگر از این غذا نیرو گرفت و در راه معصیت خدا صرف شد خیری ندیده است.
  • خلاصه اینکه اگر کاری بدون بسم الله شروع شود آن کار صد در صد برای شخص خیری ندارد. یک باقی کاری دارد. ما که خبر از آینده نداریم تا اینکه بفهمیم در کجا باقی کاری دارد.
  • پیامبر فرمودند: هر کاری اگر چه ریشه هم باشد اگر بدون بسم الله آغاز شود آن عمل ریشه بریده است و آنجوری که شاید و باید نخواهد بود.

ویدئوهای اخلاقی بیشتر در آپارات ندای تهذیب
درس های اخلاقی سایت معاونت تهذیب حوزه
مشاهده موارد بیشتر از فیلم های کامل دروس اخلاق

به اتکا به خداوند و یاد خدا امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...